2 urteko gelak eskolan duten islada azaldu duzue, harrera nola antolatzen diezuen, zaintza uneak nola ematen diren, goazen hurrengo pausora: espazio eta materialak.
- Nola antolatzen ditugu espazioak?
- Zeintzu dira helburuak?
- Adinaren ezaugarrie/beharreii begiratzen diegu?
- Zein materialez hornitzen ditgu?
2 urteko 2 gela ditugu ate
mugikorrari esker komunikaturik daude. Lehenengo saioan ateak zabaltzen dira
eta umeak libreki mugitzen dira gelaz gela.10:00ak eta laurden inguruan ateak
itxi eta bakoitzak bere gelara doa.A taldekoak gelan mantentzen diren bitartean
B gelakideak psikomotrizitate gelara doaz;hurrengo egunean alderantziz egiten
da.Honelako antolamendua egin behar izan dugu psikogela 1 daukagulako eta haur
hezkuntzako haur guztiak astean zehar hara joaten direlako.
Bi gela antzekoak dira bai espaziori dagokionez baita materialari
dagokionez,beraz baten deskribapena egingo dut.
Umeek erabakitzen dute nora joan nahi duten,libreki mugitzen dira txokoz
txoko.Gela erdian ez dago ezer,dena daukagu hormen kontra: apalak,mahaik,tapizak,alfonbratxoa
eta kuxinak esertzeko…
Txoko sinbolikoa,haurrak jaio den
unetik egiten du jolas eta jolasten egongo da eskolan,hasieran bere gorputzekin
eta ondoan dituen objektuekin;normala da hartu eta botatzea,ezkutatzea,esku
batetik bestera pasatzea,miazkatzea… Hau da hasieran egiten dutena.Baina asko
gustatzen zaie nagusiak behatzea eta imitatzea,horregatik gure txokoan etxean
dauden objektuak eta jostailuak ipintzen ditugu. Hasieran haiek koltxonetara
etzanda egoten dira lotan egongo balitz bezala,geroago panpinak hartu eta
lotara bidaltzen dute.Gauza bera janariarekin,hamaiketakoa hartzen dugunean oso
adi mantentzen dira,ea nola egiten dugun.Gero haiek hurbiltzen dira eta
daukagun janaria banatzen dute platerean,askotan txorrota azpian garbitzen dute…Jolas
sinbolikoen bidez bere nahiak,desioak,tentsioak… bideratzen ditu.Nork ez du
ikusi ume bat errierta botatzen panpinari guk egiten dugun moduan?
Txoko horretan panpinak,oihalak,sukaldeko tresnak, kotxeak,
Txoko horretan panpinak,oihalak,sukaldeko tresnak, kotxeak,
garajea,mozorroak,sukaldea,sehaska,telefonoak,botikinak,krema
poteak,botilak,….
Plastika txokoa, material eta baliabide
ezberdinak ipintzen ditugu haien eskura:margoak,paperak,plastilina,kola,argizarizko
margoak, hatzekin margotzeko pinturak,caballete,gometsak,birziklatutako
materialak: egunkariak,kartoia,jogurt poteak...Libreki erabiltzen dute
materiala eta asko gustatzen zaie haien aztarnak uztea.Paper jarraian
erabiltzen da hasieran,askotan mahaiak forratzen ditugu eta hormak ere.Haien
mugimenduak zabalak dira eta espazio handia behar dute. Kontrola eta trazua
txikitu ahala papera txikiagoak eskaintzen dizkiegu.
Esperimentazio txokoa,zentzumenen bidez esploratzeko
materialak ditugu:tapoiak,tutuak,hostoak,harriak,soinua ateratzen duten
objektuak,forma eta neurri ezberdinetako ontziak,landareak,oskolak,kortxoak,saskiak,arrautza ontziak, kotoia,paperak,egurrezko
piezak,pilotak,artilea,kutxak… Asko gustatzen zaie txoko honetan dagoen
materialarekin esperimentatzea.Txoko hau antolatzeko gurasoen inplikazioa
ezinbestekoa da materialak ekartzeko.Gehien kostatzen zaiena batzea da.
Liburutegia:liburuak,ipuinak,aldizkariak,kantutegia,argazki
albumak, koltxoneta eta kuxinak,…Hasieran hartu eta utzi egiten dute denbora
luze eman barik;denborarekin orriak pasatzen hasten dira eta dauden marrazkiak
interesa handiarekin begiratzen dute;momentu honetan(otsailan) ikusten dutenari
buruz galdetzen dute,behin eta berriz galdetzen dute nola deitzen diren
objektuak,animaliak.Guk errepikatzea eskatzen dute ondo menperatu arte.Leku
atsegina eta lasaia da
Psikomotrizitate gela eta
jolastokia,gelak txikiak dira eta ez dugu tokirik psikogelan dagoen materiala
izateko.Astero 2/3 egunetan joaten dira eta hor
koltxonetak,tunelak,txirristak,aldapak,eskailerak, hodiak,mantak,blokeak,sokak,uztailak,kaxak,pilotadun
pistinak...ditugu.Libreki mugitzen dira gelatik,gorputzarekin esperimentatzen
dute, jausiak egiten dituzte,objektuak mugitu alde batera bestera,korrika,makurtu,zutitu,borrokatu,laztandu,arrastaka
ibili, kulunkatu,erori,… Oso espazio interesgarria umeak behatzeko:nola harremanatzen
dira? Zein materiala hartzen dute? Babesaren beharra? Mugimendu errepikakorrak?
Afektibitatea? Lasaitasunaren bila?,
Egunero jolastokira irteten dira,obretan gaudenez momentuz
trizikloak,txirristak eta motorrak ateratzen ditugu.Zoritxarrez gure jolastokia
hormigoizkoa da,ez dugu gune berderik.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina